Translate

Friday, January 6, 2012

Jeritan empat lelaki berapi


JERTEH – Bagaikan aksi lagak ngeri apabila empat lelaki yang hampir seluruh badan mereka terbakar berlari sambil menjerit kesakitan selepas badan mereka terbakar disambar api daripada sebuah belon gas yang meletup di tapak Karnival Jalur Lebar 1Malaysia di Jerteh Souq di sini malam kelmarin.
Empat mangsa itu ialah Mohamad Hanif, 17, Yap Chi Keong, 30, Kalidasan, 23, dan Mohd. Nor Jusoh, 55. Mohamad, Chi Keong dan Kalidasan merupakan pekerja kontraktor yang melakukan kerja-kerja di tapak karnival yang sepatutnya berlangsung semalam.
Seorang lagi mangsa, Mohd. Nor dari Kampung Lampu, Kuala Besut kebetulan berada di tempat kejadian ketika belon itu pecah.
Kontraktor di tapak karnival terbabit, Kenny Soo berkata, kejadian tersebut berlaku pukul 9.15 malam ketika Mohamad dan Kalidasan sedang mengisi gas hidrogen ke dalam belon itu manakala Chi Keong dan Mohd. Nor, melihat belon tersebut.
“Entah macam mana, belon tersebut tiba-tiba meletup mengakibatkan tiga pekerja itu dan seorang penduduk di situ disambar api,” kata Kenny ketika ditemui di sini semalam.
Menurut beliau, mangsa-mangsa yang disambar api hampir seluruh badan dan kepala berlari beberapa meter dari tempat kejadian sebelum dibantu orang ramai dan dihantar ke Hospital Daerah Besut.
Kesemua mangsa kemudian dipindahkan ke Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian (HUSM) di Kelantan.

No comments:

Post a Comment